ALFA DIGEST

Ter ondersteuning van de eiwitvertering en een goede werking van het maag-darmkanaal

Alfa Digest bevat eiwitsplitsende enzymen, waardoor de vertering goed start en heel snel een gevoel van verlichting geeft in de maag en darmen./span>

In combinatie met aangepaste voeding en levenswijze bekom je een optimale vertering en opname van de nutriënten uit je voeding.

TER ONDERSTEUNING VAN DE EIWITVERTERING EN EEN GOEDE WERKING VAN HET MAAG-DARMKANAAL

 

De vertering start in de mond door goed te kauwen, vervolgens in de maag die verteringssappen aanmaakt, waaronder maagzuur en verteringsenzymen. Het is een cruciale stap voor de werking van de darmen. In de maag start de voorvertering, essentieel om in de darm bouwstoffen uit de voeding op te nemen. Onvoldoende voorverteerde voeding zorgt niet alleen voor een beperkte opname van voedingsstoffen, maar ook voor rotting en gisting in de darmen. Het maagzuur voorkomt dat er ziekmakende micro-organismen zoals parasieten, gisten of schimmels gaan woekeren. Dit kan leiden tot darm- dysbiose of verstoring van de darmflora. Het veroorzaakt ongemakken zoals een opgeblazen gevoel naarmate de dag vordert, (reizigers)diarree, consti- patie, buikkrampen, acné of andere huidziekten, immuniteitsstoornissen, voe- dingsintoleranties, … maar ook chronische ziekten en chronisch overgewicht. Je bent wat je eet? Neen, je bent wat je verteert!

WAAROM KIEZEN VOOR ALFA DIGEST?

 

• ter ondersteuning van de eiwitvertering
• na een zware maaltijd of bij te snel eten
• bij een opgeblazen gevoel en winderigheid 1 à 2 uur na de maaltijd
• ter preventie en sneller herstel bij (reizigers)diarree
• ter preventie van maagslijmvlieserosie bij langdurig gebruik van niet-steroïde anti-inflammatoire geneesmiddelen (NSAID) of cortisone
• om zuurbranden en/of reflux te voorkomen
• voor een betere opname van vitaminen en mineralen, zoals ijzer en vit B12 (bloedarmoede),
zink (nachtblindheid en oogaandoeningen) en magnesium (spierkrampen, osteoporose)

WAT MAAKT ALFA DIGEST ZO UNIEK?

 

• Betaïne HCL is een exogene bron van maagsap (zoutzuur). Betaïne is de kleinste molecule die zoutzuur bindt. Hierdoor bevat deze formule een maximaal gehalte aan werkzaam zout- zuur.
• Pepsine is een natuurlijke bron van eiwitsplitsend maagsapenzymen.
• Protease is een natuurlijke bron van eiwitsplitsend pancreasenzymen.
• Gingerolen uit gember ter bescherming van het maagslijmvlies.

Vrij van allergenen (gluten houdende granen, soja, melk, ei, vis, schaaldieren, selder, mosterd, noten, sesamzaad, sulfiet, lupine, weekdieren en aardnoten.)

VOORZORGSMAATREGELEN:

• Bij regelmatige maagpijn, raadpleeg eerst je gezondheidsprofessional alvorens Alfa Digest te nemen.
• In geval van maagpijn kort na het innemen van Alfa Digest is de kans groot dat je maagslijmvlies verdund is. Stop dan het gebruik van Alfa Digest en stap over naar Alfa Gastric om het maagslijmvlies te herstellen. Deze pijn is onschadelijk en zal vrij snel (binnen het uur) verdwijnen

Verwittig uw gezondheidsprofessional wanneer je Alfa Digest inneemt:

• Samen met ontstekingsremmers, cortisone of dagelijks gebruik van pijnstillers, daar deze medicijnen het slijmvlies van de maagwand verdunnen en een overgevoeligheid kunnen teweegbrengen.
• Samen met maagzuurremmers of andere medicijnen voor de maag.
• Een verleden hebt van maagontstekingen of maagbloedingen.

Vraag ernaar bij uw apotheker

Alfa Digest 30 vcaps – CNK NR: 3641-990
Alfa Digest 60 vcaps – CNK NR: 3642-006
Download de bijsluiter
Download de productsheet

AANBEVOLEN GEBRUIK

AANBEVOLEN GEBRUIK

1 vegetarische capsule bij iedere eiwitrijke maaltijd (vis, vlees, eieren, peulvruchten).
Als één uur na de maaltijd het zwaar gevoel aanhoudt, kan een extra vegetarische capsule
ingenomen worden.
Preventie reizigers diarrée: 1 vegetarische capsule bij iedere eiwitrijke maaltijd.

TIPS

TIPS

• Bij een gevoelige of nerveuze maag, combineer Alfa Digestmet Alfa Gastric.
• In geval van maagpijn bij het nemen van Alfa Digest is het aangewezen de voeding aan te passen en eerst een maand Alfa Gastric te nemen.

LIFESTYLE

WAT KAN JE ZELF DOEN

1. Rustig eten en voldoende kauwen zijn essentieel voor een goede vertering.

 

2. Ondersteun de maagzuurproductie met het sap van een halve citroen in een glas water of een eetlepel appelazijn een half uur voor iedere maal- tijd. Biologisch zuurkoolsap, wortelsap of aardappelsap zijn voedend voor het maagslijmvlies en hebben een verlichtende werking bij misselijkheid en ongemakken.

 

3. Eet voornamelijk warme voeding, zoals gekookte groenten en gestoomde vis. Vermijd koude voeding zoals rauwe groenten en ijsjes. Eet licht verteerbare voeding en maak licht verteerbare combinaties: eiwitrijke voeding (zoals vis, vlees, eieren en peulvruchten) en voeding rijk aan koolhydraten (zoals granen, pasta, brood en aardappelen) samen met groenten. Eet fruit liefst 1 u voor de maaltijd of 2 u na de maaltijd.

 

4.   Drink vooral warme dranken zoals kamille-, citroenmelisse- of gemberthee. Ze kalmeren je maag waardoor de vertering verbetert. Vermijd kffie deze brengt je maagzuurproductie uit evenwicht. Vervang eventueel door granen- of vruchtenkffie.

 

5. Beweeg 1 à 2 minuten voor iedere maaltijd (je uitrekken, een paar keer diep in- en uitademen).