ALFA MAGNESIUM + VIT. B6

Voor een gezonde groei,
een goed ontwikkeld zenuwstelsel en soepele spieren.

Bij meer dan 300 processen in je lichaam is magnesium nodig. Een tekort kan zich uiten in vermoeidheid, prestatievermindering, verlaagde geestelijke veerkracht, verminderde botaanmaak en spierspanning.

Magnesium is een mineraal dat niet door het lichaam aangemaakt kan worden en dus via de voeding moet opgenomen worden.

Alfa Magnesium bestaat uit een combinatie van 2 magnesiumvormen (citraat en tauraat) die licht verteerbaar en zeer goed opneembaar zijn door het lichaam.

VOOR EEN GEZONDE GROEI, EEN GOED ONTWIKKELD ZENUWSTELSEL EN SOEPELE SPIEREN

 

Magnesium is vereist bij meer dan 300 processen in je lichaam en is aanwezig in alle cellen. Het is een mineraal dat niet door het lichaam aangemaakt kan worden en dus via de voeding extra opgenomen dient te worden.

Onze magnesium waarden verminderen ook door:

• regelmatig consumeren van bereide maaltijden
• intensieve fysieke en mentale inspanningen
• een stressvol leven leiden
• regelmatig alcohol en/of cafeïne gebruik

Daar magnesium een rol speelt in de celdeling, zien we vaak ook tekorten bij periodes van intensieve groei en inspanningen.

WAAROM KIEZEN VOOR ALFA MAGNESIUM?

Magnesium is een veelzijdig mineraal met een brede waaier aan functies in ons lichaam. Het draagt bij tot:

• het behoud van normale botten

• een normale werking van het zenuwstelsel

• een vermindering van vermoeidheid en moeheid

• een normaal energieleverend metabolisme

• een normale spierfunctie

• normale psychologische functie

Vitamine B6 (pyridoxaal-5′-fosfaat) draagt bij tot:

• een normale werking van het zenuwstelsel

• een normale psychologische functie

• een vermindering van vermoeidheid en moeheid

WAT MAAKT ALFA MAGNESIUM ZO UNIEK?

 

Het is heel belangrijk dat wat je inneemt, je ook opneemt. Alfa Magnesium bestaat daarom uit een combinatie van 2 magnesiumbronnen die door het lichaam zeer goed opneembaar zijn. Uiteindelijk is de hoeveelheid elementair magnesium dat je lichaam werkelijk opneemt belangrijk. De co-factoren vitamine B6 en taurine versterken de werking van magnesium.

 

Magnesiumcitraat:

• is een natuurlijk bron van magnesium (een magnesiumzout van citroenzuur).
• is een uitermate goed opneembare vorm van magnesium zowel doorheen de darm als in de cellen.

 

Magnesiumtauraat: (magnesium verbonden met L-taurine)

• is een magnesiumchelaat, de beste biologische beschikbare vorm van magnesium voor het lichaam en de hersenen. 

 

Vitamine B6:

• de actieve wekzame vorm van het lichaam: pyridoxaal-5′-fosfaat

• co-factor, versterkt de werking van magnesium

Vrij van allergenen (glutenhoudende granen, soja, melk, ei, vis, schaaldieren, selder, mosterd, noten, sesamzaad, sulfiet, lupine, weekdieren en aardnoten).

VOORZORGSMAATREGELEN:

Raadpleeg uw gezondheidsprofessional, arts of apotheker bij medicijngebruik of onduidelijkheden.

SYNERGIËN:

Alfa Rhodiola en Alfa Energy bevatten adaptogene kruiden die bij uitputting een gunstige invloed hebben op het uithoudingsvermogen. Ze kunnen samen gebruikt worden met Alfa Magnesium.

 

Bij spanning kan Alfa Magnesium samen met Alfa Relax helpen te ontspannen.

Vraag ernaar bij uw apotheker

Alfa Magnesium + vit B6 90 vcaps – CNK NR: 3541-661
Download de bijsluiter
Download de productsheet

AANBEVOLEN GEBRUIK

AANBEVOLEN GEBRUIK

1 à 3 per dag afhankelijk van de leeftijd. Vlak voor het ontbijt, het middagmaal en het slapen gaan.

SCHEMA

SCHEMA

OPTIMALE OPNAME

OPTIMALE OPNAME

Voor een optimale opname van mineralen is het best deze niet in te nemen samen met een broodmaaltijd of een zuivelrijke maaltijd.

BIJ TE KORT

BIJ TE KORT

Bij magnesium tekort is het, omwille van de opname van magnesium doorheen de darm, heel belangrijk om de inname te spreiden over de dag. Een dagdosis van 400 mg verdeeld over de dag is ideaal voor volwassenen om de magnesiumtekorten aan te vullen.

TIPS

TIPS

Bij stress en spanning, ideaal te combineren met Alfa Relax en/of Alfa Energy.

LIFESTYLE

WAT KAN JE ZELF DOEN

1. Vul je maaltijden aan met voeding rijk aan magnesium en mineralen:

 

• vruchten zoals avocado, noten en zaden, vijgen

• donkergroene bladgroenten zoals broccoli, snijbiet, spinazie, spruitjes, postelein, …

• pure chocola of rauwe cacao

 

Eet deze samen met voedingsmiddelen rijk aan vitamine C, zoals fruit en groenten.

 

2. Tijdens periodes van groei is extra magnesium nodig. Zoals tijdens de zwangerschap, vooral in het derde trimester, dan groeit de foetus het snelst.

 

Extra magnesium speelt een rol bij het geboortegewicht en de ontwikkeling van de hersenen van de baby.

 

Magnesium helpt ook bij de groei en ontwikkeling van de botten, tanden en de spieren van kinderen.

 

3. Neem magnesiumrijke voeding niet samen met fytinezuurrijke producten zoals brood en peulvruchten. Fytinezuur bindt namelijk de mineralen waardoor ze zomaar weer uitgescheiden worden.

 

Ook fluor uit tandpasta vermindert de opname van magnesium.

 

4. Drink voldoende water, eventueel met citroensap, thee of soep. In een goed gehydreerd lichaam wordt magnesium beter opgenomen door de cellen. Dranken met cafeïne (zoals ko e en cola), veel suiker (zoals frisdranken en alcohol) dehydreren je lichaam en spoelen magnesium eruit.

 

Ook medicijnen als maagzuurremmers en vocht afdrijvende medicijnen verhogen de uitscheiding van magnesium.