ALFA MAGNESIUM

Magnesium van Alfa

Voor een gezonde groei,
een goed ontwikkeld zenuwstelsel en soepele spieren.

Bij meer dan 300 processen in je lichaam is magnesium nodig. Een tekort kan zich uiten in vermoeidheid, prestatievermindering, verlaagde geestelijke veerkracht, verminderde botaanmaak en spierspanning.

Magnesium is een mineraal dat niet door het lichaam aangemaakt kan worden en dus via de voeding moet opgenomen worden.

Alfa Magnesium bestaat uit een combinatie van 2 magnesiumvormen (citraat en tauraat) die licht verteerbaar en zeer goed opneembaar zijn door het lichaam.

VOOR EEN GEZONDE GROEI, EEN GOED ONTWIKKELD ZENUWSTELSEL EN SOEPELE SPIEREN

 

Magnesium is vereist bij meer dan 300 processen in je lichaam en is aanwezig in alle cellen. Het is een mineraal dat niet door het lichaam aangemaakt kan worden en dus via de voeding extra opgenomen dient te worden.

 

Een tekort verstoort heel wat processen, wat zich uit in:

 

• vermoeidheid
• prestatievermindering
• verminderde geestelijke veerkracht
• verminderde botaanmaak

• spierspanning, groeipijn

 

Onze magnesium waarden verminderen ook door:

 

• regelmatig consumeren van bereide maaltijden
• intensieve fysieke en mentale inspanningen
• een stressvol leven leiden
• regelmatig alcohol en/of cafeïne gebruik

 

Daar magnesium een rol speelt in de celdeling, zien we vaak ook tekorten bij periodes van intensieve groei en inspanningen.

WAAROM KIEZEN VOOR ALFA MAGNESIUM?

 

Magnesium is een veelzijdig mineraal met een brede waaier aan functies in ons lichaam:

 

• draagt bij tot de instandhouding van normale botten en tanden.
• verzorgende invloed op hart en bloedvaten.
• speelt een rol bij spanning en ontspanning.
• helpt bij stress en in spannende tijden.
• helpt bij moeheid en vermoeidheid.
• speelt een rol bij de prikkeloverdracht tussen de (zenuw)cellen.
• ondersteunt het behoud van soepele spieren.

WAT MAAKT ALFA MAGNESIUM ZO UNIEK?

 

Het is heel belangrijk dat wat je inneemt, je ook opneemt. Alfa Magnesium bestaat daarom uit een combinatie van 2 magnesiumbronnen die door het lichaam zeer goed opneembaar zijn. Uiteindelijk is de hoeveelheid elementair magnesium dat je lichaam werkelijk opneemt belangrijk.

 

Magnesiumcitraat:

 

• is een natuurlijk bron van magnesium (een magnesiumzout van citroenzuur).
• is een uitermate goed opneembare vorm van magnesium zowel doorheen de darm als in de cellen.
• is ook een natuurlijke bron van ontzuurde vitamine C. Vitamine C is een belangrijke cofactor die de opname van magnesium bevordert.

 

Magnesiumtauraat: (magnesium verbonden met L-taurine)

 

• is een magnesiumchelaat, de beste biologische beschikbare vorm van magnesium voor het lichaam. In de darm worden magnesium en taurine gescheiden. Beiden worden apart zeer goed opgenomen in het lichaam.

 

Taurine:

 

• versterkt de absorptie en assimilatie van magnesium in de cellen.
• is een aminozuur dat een rol speelt als bouwstof voor het lichaam.
• helpt bij energiebehoud.
• is een antioxidant dat helpt om de ogen, hersenen en het hart te beschermen.

Vrij van allergenen (gluten houdende granen, soja, melk, ei, vis, schaaldieren, selder, mosterd, noten, sesamzaad, sulfiet, lupine, weekdieren en aardnoten).

VOORZORGSMAATREGELEN:

Raadpleeg uw gezondheidsprofessional, arts of apotheker bij medicijngebruik of onduidelijkheden.

SYNERGIËN:

Alfa Rhodiola en Alfa Energy bevatten adaptogene kruiden die bij uitputting een gunstige invloed hebben op het uithoudingsvermogen. Ze kunnen samen gebruikt worden met Alfa Magnesium.

 

Bij spanning kan Alfa Magnesium samen met Alfa Relax helpen te ontspannen.

Vraag ernaar bij uw apotheker
CNK NR: 3541-661

 

INHOUD / AANTAL
BIJSLUITER

AANBEVOLEN GEBRUIK

AANBEVOLEN GEBRUIK

1 à 3 per dag afhankelijk van de leeftijd. Vlak voor het ontbijt, het middagmaal en het slapen gaan.

SCHEMA

SCHEMA

OPTIMALE OPNAME

OPTIMALE OPNAME

Voor een optimale opname van mineralen is het best deze niet in te nemen samen met een broodmaaltijd of een zuivelrijke maaltijd.

BIJ TE KORT

BIJ TE KORT

Bij magnesium tekort is het, omwille van de opname van magnesium doorheen de darm, heel belangrijk om de inname te spreiden over de dag. Een dagdosis van 400 mg verdeeld over de dag is ideaal voor volwassenen om de magnesiumtekorten aan te vullen.

TIPS

TIPS

Bij stress en spanning, ideaal te combineren met Alfa Relax en/of Alfa Energy.

LIFESTYLE

WAT KAN JE ZELF DOEN

1. Vul je maaltijden aan met voeding rijk aan magnesium en mineralen:

 

• vruchten zoals avocado, noten en zaden, vijgen

• donkergroene bladgroenten zoals broccoli, snijbiet, spinazie, spruitjes, postelein, …

• pure chocola of rauwe cacao

 

Eet deze samen met voedingsmiddelen rijk aan vitamine C, zoals fruit en groenten.

 

2. Tijdens periodes van groei is extra magnesium nodig. Zoals tijdens de zwangerschap, vooral in het derde trimester, dan groeit de foetus het snelst.

 

Extra magnesium speelt een rol bij het geboortegewicht en de ontwikkeling van de hersenen van de baby.

 

Magnesium helpt ook bij de groei en ontwikkeling van de botten, tanden en de spieren van kinderen.

 

3. Neem magnesiumrijke voeding niet samen met fytinezuurrijke producten zoals brood en peulvruchten. Fytinezuur bindt namelijk de mineralen waardoor ze zomaar weer uitgescheiden worden.

 

Ook fluor uit tandpasta vermindert de opname van magnesium.

 

4. Drink voldoende water, eventueel met citroensap, thee of soep. In een goed gehydreerd lichaam wordt magnesium beter opgenomen door de cellen. Dranken met cafeïne (zoals ko e en cola), veel suiker (zoals frisdranken en alcohol) dehydreren je lichaam en spoelen magnesium eruit.

 

Ook medicijnen als maagzuurremmers en vocht afdrijvende medicijnen verhogen de uitscheiding van magnesium.